Svaki proizvođač savetuje što češće čišćenje klima uređaja, čak se i garancija na uređaj uslovljava godišnjim servisom ili se produžava prilikom godišnjeg servisa. Ovo treba uraditi iz dva bitna razloga, prvi je čistoća vazduha u prostoriji, a drugi čistoća uređaja koja omogućuje nesmetani protok vazduha i rad uređaja. Kvalitet vazduha kao najbitniji faktor korisniku koji boravi u prostoriji zavisi od kvaliteta i čistoće filtera u unutrašnjoj jedinici, za servisiranje ne treba čekati neugodan miris ili lošije hlađenje ili grejanje. Kod standardnih kućnih klima ( SPLIT ) nema razmene vazduha sa spoljašnjom jedinicom i spoljni vazduh ne utiče na kvalitet unutrašnjeg vazduha. Nakon neupotrebljavanja u toku zimskog perioda u klimi su nagomilani mikroorganizmi, bakterije, plesan i gljivice. Uzrok lošijem kvalitetu vazduha u prostoriji je loše, ponekad i nikakvo čišćenje filtera u unutrašnjoj jedinici. Još više treba voditi računa, ako korisnik ima alergije na prašinu i kućne bakterije. Vlažna, prljava i tamna mesta unutar klima uređaja pogoduju razmnozavanju bakterija, plesni i gljivica, svake godine je pored redovnog pranja filtera, potrebno uraditi i godišnji servis kada se kompletno očisti i dezinfikuje spoljašnja i unutrašnja jedinica. Tako se unutrašnja jedinica dezinfikuje od prljavštine, bakterija i mikroorganizama koji su prošli filtere unutrašnje jedinice i zadržali na izmenjivaču.
|